Παρασκευή 30 Μαρτίου 2018

F1 2018 - Αυστραλία Albert Park 1ος αγώνας


Ανάλυση F1 Αυστραλία 2018





Δοκιμαστικά

Τα πρώτα δοκιμαστικά της χρονιάς είχαν πολύ ενδιαφέρον γιατί είδαμε τα μονοθέσια για πρώτη φορά να δοκιμάζουν τις αντοχές τους στον ανταγωνισμό. Όμως ο μεγάλος νικητής ήταν ο Λιουις Χάμιλτον, που πήρε την pole position και συγκεκριμένα την 77η, ο οποίος ειδικά στο τελευταίο γύρο του Q3,(δηλαδή του τρίτου προκριματικού που συμμετέχουν τα 10 πιο γρήγορα αυτοκίνητα από τα προηγούμενα προκριματικά των δοκιμαστικών) δικαιολόγησε το πολύ μεγάλο μισθό του με τα 100 εκατομμύρια ευρώ το 2015 αλλά και τις φήμες που κυκλοφορούν για το νέο συμβόλαιο του για την επόμενη τριετία 2019-2021. Στο νέο συμβόλαιο ο Χάμιλτον θα λαμβάνει 57 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο για την πρώτη διετία και άλλα τόσα οψιόν για την τρίτη χρονιά, δηλαδή σύνολο 170 εκατομμύρια δολάρια συνολικές απολαβές, ξεπερνώντας το συμβόλαιο των 150 εκατομμύρια δολαρίων που υπέγραψε πέρσι ο Φέτελ και είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος οδηγός του F1. Για τα δοκιμαστικά πολύ καλή εμφάνιση και μεγάλη πρόοδο από πέρσι σημείωσαν η ομάδα Haas με τους Γκροζάν και Μάγκνουσεν . Τους χρόνους των προκριματικών μπορείται να τους δείτε  και να τους αξιολογήσετε στο παρακάτω link https://www.formula1.com/en/results.html/2018/races/979/australia/qualifying.html , αλλά και σε αυτό το link https://www.formula1.com/en/results.html/2018/races/979/australia/starting-grid.html να δείτε το starting grid με τις αλλαγές που έγιναν από την ποινή των τριών θέσεων του Ρικιάρντο και των 5 θέσεων του Μπότας. Ο πρώτος δέχθηκε αυτήν την ποινή των 3 θέσεων, γιατί έκανε λάθος όταν βγήκε η κόκκινη σημαία στα δεύτερα ελεύθερα προκριματικά. Κανονικά έπρεπε να δεχθεί 5 θέσεις και αφαίρεση 2 βαθμούς ποινή, αλλά επειδή δεν είναι τόσο συνηθισμένο αυτό το λάθος οι αγωνοδικές μείωσαν την ποινή του. Ο Μπότας της Μερσέντες έκανε την αντικατάσταση του σασμάν στο μονοθέσιο του μετά την σύγκρουση του στο Q3 και δέχθηκε ποινή πέντε θέσεων. Πολλές οι δηλώσεις των οδηγών με πιο σημαντικές του Μάγκνουσεν και του Ρικιάρντο. Ο Μάγκουσεν της Haas απάντησε στον Αλόνσο, που είχε αναφέρει ότι το μονοθέσιο της Haas είναι πολύ γρήγορο, γιατί είναι αντιγραφή της περσινής Φερράρι και ο Δανός της Haas ανέφερε πως << ο Αλόνσο πονάει που είμαστε ταχύτεροι>> .  Ενώ ο Ρικιάρντο ασχολήθηκε πάλι με την ταχύτητα και συγκεκριμένα ανέφερε πως η Μερσέντες είναι απίστευτα γρήγορη και αυτό το γεγονός λειτουργεί σαν γροθιά στο στομάχι.


 
Μετά τα δοκιμαστικά δημιουργήθηκε μία κόντρα μεταξύ του Φέτελ και του Χάμιλτον στην συνέντευξη τύπου. Ο Φέτελ δήλωσε ότι νόμιζε πως είχε πλεονέκτημα και ότι ήταν κοντά στο Χάμιλτον και στην Μερσέντες, αλλά στο τέλος είδε την διαφορά των 7 δευτερολέπτων και δήλωσε ότι η διαφορά είναι μεγάλη. Ο Φέτελ απέδωσε αυτή την διαφορά στο υβριδικό  σύστημα χαρογράφησης που ισχυρίζεται ότι κάνει το μονοθέσιο της Μερσέντες πιο γρήγορο. Όμως ο Χάμιλτον διαβεβαίωσε στον Φέτελ ότι δεν υπάρχει κάποια τέτοια χαρτογράφηση και από το Q2 έως το τέλος του Q3 είναι το ίδιο το αυτοκίνητο. Ο Γερμανός οδηγός της Φερράρι ρώτησε τότε τον Χάμιλτον γιατί δεν το έκανε νωρίτερα αυτόν τον γρήγορο γύρο και ο Βρετανός της Μερσέντες απάντησε «Ήθελα να το αφήσω μέχρι το τέλος για να σβήσω το χαμόγελο από τα χείλη σου την τελευταία στιγμή». Μπορείται να παρακολουθήσετε την συζήτηση στο παρακάτω βίντεο, με πρωταγωνιστές του δύο τετράκις πρωταθλητές Χάμιλτον και Φέτελ, αλλά και του παγκόσμιου πρωταθλητή της F1 Ραικόνεν, ο οποίος χρησιμοποίησε την σιωπή του για αυτό το θέμα, προκαλώντας τα γέλια του Χάμιλτον.

Μπορείται επίσης να παρακολουθήσετε και την ανάλυση της σύγκρουσης του Βάλτερι Μπότας της Μερσέντες.

Αλλά και να δείτε περισσότερες συνεντεύξεις για τους οδηγούς και περισσότερες πληροφορίες για τους φαν της F1.


Στον αγώνα της Κυριακής 25 Μαρτίου 2018, ανήμερα της διπλής εθνικής μας εορτής, ο Σεμπάστιαν Φέτελ σε ένα αγώνα χωρίς πολλές συγκινήσεις κατάφερε και νίκησε στον πρώτο αγώνα πρωταθλήματος στην Αυστραλία. Η ομάδα που είχε στον αγώνα το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η Haas, που από δύο δικά της λάθη στα pit stop στο ίδιο σημείο του αγώνα έβγαλε νοκ άουτ τα δύο αμάξια της. Ο Γκροζάν βρισκόταν στην 5η θέση και δήλωσε πως αισθανόταν πολύ καλά, ενώ ο Μάγκουσεν ήταν 4ος. Ο άτυχος της ημέρας ήταν ο Σεργκέι Σιρότκιν της Williams Mercedes , ο οποίος δεν κατάφερε να τερματίσει στον πρώτο αγώνα της καριέρας του αφού βγήκε έξω από τον αγώνα από τους πρώτους γύρους. Παρόλο, που ο Χάμιλτον είχε την pole position ο Φέτελ κατάφερε στην έξοδο του από το πρώτο του pit stop να τον προσπεράσει και να κρατήσει το προβάδισμα μέχρι το τέλος του αγώνα. Ενώ ο Ραικόνεν υπερασπίστηκε το όνομα της Φεράρι κρατώντας την 3η θέση μπροστά από τον Ρικιάρντο, ο οποίος όταν τον ρώτησαν από τα pit της Ρέντ Μπούλ αν μπορεί να πιέσει και άλλο και πότε θέλει να το κάνει αυτό, απάντησε << Δεν θα τον αφήσω να πάρει ανάσα>>, εννοώντας τον Ραικόνεν. Στην 5η θέση βρέθηκε παλικαρίσια ο Φ. Αλόνσο συγκρατώντας τον Μ.Φερστάπεν της Ρεντ Μπουλ πίσω του. Ο Αλόνσο παρόλο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, έδειξε συγκρατημένος και προσγειωμένος μέσα από την τακτική που ακολούθησε ο ίδιος, αφού όταν η ομάδα του η McLaren τον ρώτησε αν μπορεί να πιέσει παραπάνω από την πέμπτη θέση και φυσικά και αν μπορεί να κρατήσει και την θέση του, δήλωσε << ότι οι πρώτοι είναι πολύ μακριά, δεν μπορεί να τους φτάσει, θα προσπαθήσει να κρατήσει την θέση του που έχει >>. Ο Μπότας της Μερσέντες πάλεψε και τερμάτισε στην 8η θέση, μετά από τις θέσεις ποινής που δέχθηκε. Από τα παράξενα του αγώνα ήταν η ιστορία με την αντλία νερού του Κάρλος Σάινθ. Μέσα στον αγώνα ο οδηγός της Renault δήλωσε ότι ένοιωθε ναυτία και ήθελε να κάνει εμετό, γιατί όπως δήλωσε στους πρώτους 10-15 γύρους του αγώνα η αντλία νερού ψέκαζε νερό μέσα στο κράνος του και για να το αντιμετωπίσει έπινε πολύ νερό, με αποτέλεσμα να πονέσει το στομάχι του και να έχει ναυτία. Ο Σαίνθ εκκίνησε σαν 8ος, αλλά τερμάτισε σαν 10ος και πήρε 1 βαθμό, ο οποίος μπορεί και να αποδειχθεί και πολύτιμος στον αγώνα των μικρομεσαίων ομάδων για την κατάκτηση της 4ης θέσης στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Ο Σάινθ δήλωσε σύμφωνα με το gazzetta.gr «Είχαμε πρόβλημα με την αντλία νερού και κατά τη διάρκεια των πρώτων 10 ή 15 γύρων μου ψέκαζε νερό στο πρόσωπο μέσα από το κράνος! Για να το αντιμετωπίσω έπινα πάρα πολύ νερό», εξήγησε ο Σάινθ. «Όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας είχα πολύ νερό στο στομάχι μου και καθώς οδηγούσα κουνιόταν! Σε κάθε στροφή ένοιωθα απαίσια. Κατάφερα να το αντιμετωπίσω όσο καλύτερα μπορούσα και έφτασα στο τέλος του αγώνα. Στους τελευταίους γύρους ήθελα να κάνω εμετό αλλά δεν γινόταν...» . Από τα πιο αξιοσημείωτα είναι ότι η Μερσέντες μπέρδεψε τα δευτερόλεπτα και δήλωσε στον Χάμιλτον ότι έχει 3 δευτερόλεπτα παραπάνω από τον Φέτελ, όμως όταν ο Γερμανός βγήκε από τα πιτ στοπ τον είδε μπροστά του. Η Γερμανική ομάδα εξήγησε ότι αυτό έγινε από λάθος των σεναρίων της ομάδας στον υπολογιστή, δηλαδή δεν πρόσεχε την κανονική εξέλιξη του αγώνα. Αυτά είναι τα επίσημα αποτελέσματα του πρώτου αγώνα της χρονιάς στην Αυστραλία και στο Albert Park https://www.formula1.com/en/results.html/2018/races/979/australia.html . Αυτοί είναι οι πιο γρήγοροι γύροι από τους οδηγούς https://www.formula1.com/en/results.html/2018/races/979/australia/fastest-laps.html .  Η κατάταξη στο πρωτάθλημα οδηγών έχει ως εξής https://www.formula1.com/en/results.html/2018/drivers/979/australia/pit-stop-summary.html . Και  στο πρωτάθλημα κατασκευαστών https://www.formula1.com/en/results.html/2018/team.html .

Επόμενος αγώνας της F1 θα διεξαχθεί στο Μπαχρέιν και στο Σακίρ την Κυριακή 8 Απριλίου 2018. https://www.formula1.com/en/championship/races/2018/Bahrain.html . Ενώ μπορείτε να δείτε ενδιαφέροντα πράγματα για την ιστορία του GP του Μπαχρέιν στο παρακάτω βίντεο.


 
Ενώ μπορείτε να θυμηθείτε και το τελευταίο αγώνα στο παρακάτω βίντεο


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου